Barvy srsti

Jen jako pohádka už znějí vzpomínky na časy, kdy si majitelé aprikotů sdělovali tradované receptury na čajové extrakty k dosažení plnějších odstínů, kdy se mnozí vystavovatelé modlili, aby během výsta

Rozumíte svojí kočce

Rozumět kočkám není tak snadné jako psům Mazlení Kočka je velký mazel. Sama si přijde, když má na to náladu, vyskočí svému pánovi na kolena a čeká na svůj denní příděl pohlazení. Je v hodné si n

Prochladlý pes ze zahradního kotce

Náš pes je ubytovaný v kotci na zahradě. Kvůli rekonvalescenci po operaci byl nyní několik týdnů ubytován v domě. Když bylo vše v pořádku, vrátil se zpět do kotce, a i když venku nebylo žádné velké chladno, pravděpodobně nám prochladl. Naštěstí se to obešlo bez zánětu močového měchýře, ale je nasytdlý a má bolestivé klouby. Máme ho vzít opět do tepla a existují nějaké přípravky, kterými ho lze zbavit nachlazení a bolestivosti kloubů?

Změny teplotního režimu mohou u psů vyvolávat různé druhy onemocnění. Nejčastěji se manifestují onemocněním dýchacího aparátu, zánětlivým onemocněním močového měchýře a ledvin a zánětlivým onemocněním pohybového aparátu. Výraznější změny je však možné pozorovat například u psů s osteoartrózou, kde prochladutí organismu může mít za následek zhoršení pohybové aktiviti zvířete. Pes ztíženě vstává na hrudní nebo pánevní končetiny, projevuje se u něj neochota k běhání na procházkách, nemá zájem o hraní, projevuje se u něj bolestivost při pohybu, atd.

V případě podezření, že je váš pes nastýdlý s bolestivým onemocněním kloubů, je vždy vhodné nechat ho vyšetřit na veterinárním pracovišti a stanovit přesnou diagnózu. Vyšetřením krevního obrazu lze zjistit, zda se jedná o zánětlivé onemocnění, rentgenologické vyšetření odhalí onemocnění kloubů. U některých infekčních onemocnění je možné, že dojde k tzv. celkové slabosti, a to aniž by byli jakýmkoliv způsobem poškozeny klouby. Projevy jsou podobné jako např. u lidské chřipky – zvýšená teplota, bolestivost svalů a kloubů, nechuť k příjmání potravy, v některých případech je toto onemocnění doprovázené průjmy, psi nemají zájem o jakoukoliv aktivitu.

V případech, kdy se o infekční onemocnění nejedná, lze tento stav velmi dobře řešit klidovým režimem zvířete, aplikací preparátů na podporu imunitního systému protizánětlivých léků, popřípadně přípravkem vitamínových doplňků. U infekčních onemocnění je nutné doplnit tuto léčbu podáváním antibiotik.