PSÍ BOUDA potřebuje zateplit

Pelech, bouda, ohrada – to jsou nejdůležitější body životního prostoru vašeho psa, které vymezují jeho vlastní území a útočiště. Pokud nemá pes takové místo jen pro sebe přímo pod vaší střechou, jistě

Když pes nereaguje na přivolání a vyrazí

Reakce na střelbu Když např.víme, že máme psa ,,lechtivého“ na střelbu, tak když vidíme, že se jiný psovod chystá ke střelbě, včas poodejdeme opodál. Se psem si začneme hrát, případně psovi podávám

Souvislost mezi zuby a selháním orgánů

Náš pes zemřel na selhání vnitřních orgánů ve svých 12 letech. Veterinář řekl, že jsme mu mohli život prodloužit, kdybychom mu čistili zuby. Zajímalo by mě, jak to může souviset?

Pravidelné čištění zubů předchází stomatologickým onemocněním, jako je zánět dásně, nebo jeho pokročilejšímu stupni, zánětu periodontu (závěsného aparátu zubu). Tato periodontální onemocnění mohou opravdu vést až k tragickým následkům, přitom na jejich počátku je „pouhý“ zubní plak a zubní kámen. Dle statistik má více než 80 procent psů ve věku 20 až 27 měsíců některé z příznaků onemocnění dásní. Mezi časté příznaky patří nepříjemný zápach z dutiny ústní a kroužkovité zčervenání dásně v oblasti krčku zubu, kde dáseň přiléhá ke korunce zubu. Zřetelným znakem zánětu je zvýšená krvácivost dásní. Pokud majitel příznaky zánětu přehlíží, dochází progresivně ke zhoršování stavu a případná léčba je obtížnější a ekonomicky náročnější. Veterinární ordinace jsou plné psích mazlíčků, jejichž zubní hygienu majitel zanedbal. Majitel by měl navykat psa na zubní hygienu již od cca tří měsíců věku, aby byl zvyklý na manipulaci v tlamě. Pravidelné preventivní prohlídky u veterináře by měly zahrnovat také kontrolu chrupu. Veterinář dokáže buď mechanicky, nebo pomocí ultrazvuku nahromaděný zubní kámen ze psích zubů odstranit. Zánětlivé procesy mají několik fází, z nichž některé jsou ještě bezbolestně řešitelné. Bohužel zánět nekončí tím, že psovi zuby vypadnou. Neléčený zánět se šíří krví do celého těla psa, postihuje vnitřní orgány a vede k selhání například jater, ledvin, plic či srdce s někdy až fatálními následky. Tento proces nevzniká náhle, ale postupně až plíživě, a samozřejmě souvisí s nedostatečnou, či spíše nulovou prevencí. Čištění zubů zubním kartáčkem v kombinaci se speciální pastou s enzymy je ideální prevencí vzniku těchto problémů. Prospěšné je i pravidelné žvýkání dentálních pamlsků, při němž u psa dochází k otírání plaku z povrchu zubu a osvěžení dechu.